Gustări sănătoase

Gustările sunt preparate care sunt servite înainte de mesele principale. Acestea ne ajută la menținerea greutății, creșterea aportului de energie și asigurarea cantității necesare de nutrienți. Chiar dacă suntem la dietă sau nu, gustările dintre mese trebuie alese cu grijă.

Nucile și migdalele – consumă-le pe post de gustare, dar nu mai mult de un pumn; au multe grăsimi, dar și proteine vegetale de calitate. Nucile îți oferă senzația de sațietate de care ai nevoie și te ajută să nu îți pierzi concentrarea, oferindu-ți cantitatea de energie de care organismul tău are nevoie.

Merele coapte – desertul copilăriei mele. Acestea conțin sub 200 de calorii și pot fi umplute cu gem, miere și scorțișoară, banane sau orice îți place.

Brânza de vaci – varietățile de brânză de vaci cu maximum 2% grăsime sunt și ele recomandate în cadrul gustărilor sănătoase, împreună cu legume proaspete feliate (castraveți, roșii, ardei, etc.).

Ciocolata neagră – este recomandată de către medici, deoarece este bună pentru inimă, este bună pentru creier, menține controlul glicemiei, are un nivel ridicat de vitamine și minerale și este bogată în antioxidanti.

Iaurt grecesc – nutriționiștii recomandă să-l combinăm cu miere și fructe și te vei bucura de o gustare excelentă.

Somon sau ton la conservă – acestea pot fi consummate cu biscuiţi integrali sau pâine din făină integrală. Sunt surse de proteine care energizează și alungă foamea.

Fructele – sunt recomandate ca gustări, deoarece au o mulțime de beneficii, cum ar fi: reducerea riscului de boli de inimă, infarct și atac cerebral, protecția împotriva anumitor tipuri de cancer, prevenirea obezității și a diabetului, normalizarea tensiunii arteriale și scăderea riscului de boli renale și afecțiuni osoase, etc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *